Far min påväg till Japan..

Apropå förra inlägget, tvingade jag mig själv, med otrolig beslustamhet, stänga av TVn, ska bara uppdatera lite om min kära fars liv innan jag övergår till historiaprovet..
Så, nu är min pappa på väg till Japan.
Tanken tar död på mig.
Avundsjukan sprider sig som gift i mig.
Han ska med och jobba som naprapat för någon orkester, och jag provade verkligen med allt för att övertala om att få följa med.. Jag erbjöd att dokumentera resan, jobba som springflicka, slav, städerska, fejkad naprapat men mycket hög examen och listan kan göras lång.
Jag skrek, bad, grät nästan.
Jag gjorde verkligen allt, förutam att lyckas övertala dem.
Så. Här sitter jag och lider, medan vissa har det bra. Inte varsomhelst heller, utan i Japan..
Dock skickade jag med en lista på vad han skulle köpa hem, får försöka skrapa ihop lite pengar så jag kan betala tillbaka när han kommer. På listan fanns mestadels tidningar (av den sorten som itne kan köpas i Science Fiction-bokhandeln, utan typ Johnnys Entertainment tidningen Wink Up och så. Vilken tönt jag är...), Hana Yori Dango-boxen,(som jag hittills inte lyckats hitta i Sverige..), CDskivor och så vidare..
Eftersom allt är 34 gånger så dyrt i Japan kommer jag vara skyldig honom mycket pengar..
Jag skulle ge mycket för att själv sitta på det där planet nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0