koncentrationssvårigheter?

Nu sitter jag här igen.
Jag gjorde faktiskt ett tappert försök genom att stänga av datan.
Övergick till att titta på film istället.
Jag satt faktiskt vid 3 tillfällen med alla böcker uppslagna kring mig,
lyckades bara inte samla tankarna.
Nu kommer samvetet,
tränger sig in genom sprickan mellan dörren och golvet,
släpar sig fram till min säng,
sträcker sina långa kvävande fingrar efter min hals,
håller mig i ett järngrepp,
trycker åt så hårt att jag inte får luft.
Drämmer till samvetet med matteboken och kastar sedan ner den på golvet för att återgå till facebook.

Kommentarer
Postat av: Fudge

Bra takter! Det är de är så de ska tas!

2010-01-28 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0