voldemort loves Berlin

Det känns som om jag gått in i en cementvägg och taket rasat över mig. I Berlin märkte vi inte av sömnbristen överhuvudtaget, möjligtvis sista kvällen, men det fixade man med en RedBull. Väl tillbaka i Sverige har jag knappt kunnat hålla ögonen öppna. Träffade Iza och Assar igår, Iza försökte pigga upp mig i form av en sockerchock. Det hjälpte ett tag då jag faktiskt kunde föra en vanlig konversation, men la sig efter en stund. Nu har jag sovit i x antal (obehagligt många) timmar men känner fortfarande samma sinnesslöhet.
Om man spolar tillbaka tiden några dagar då, jag tänker inte börja på någon novell här, är alldeles för seg för det, men Berlin var nice. Det mest ångestfyllda var att komma tillbaka till Sverige, då Sverige inte på långa vägar är lika nice. Jag märker av mer och mer hur jag inte tycker om det här landet, höjdpunkterna i mitt liv är då jag kommer härifrån. Sidospår, tillbaka till Berlin. Det hela började med att vi hade glömt kolla upp vilken gata hostelet låg på. Dagens fail resulterade i att vi släpade runt resväskorna (efter att försökt rådfråga tyska taxichaufförer som inte hade engelska som sitt starkaste språk, i motsats till att vi inte har tyska som vårt starkaste språk) och slutligen satte oss en bit ifrån muren. Senare visade det sig att där vi satt var ca 5 minuters gångväg från hostelet, ifall man hade haft koll på det.
Efter varje mening läser jag om den 5 gånger för att se if it makes sense, ursäkta ifall jag villar bort mig på konstiga ordföljder eller oförståeliga förklaringar.
Men för min egen orks skull tänker jag nu fatta mig extremt kort. Allt i Berlin, då menar jag allt, är så billigt att jag nu har lite över 100 euro kvar, jag hade räknat med att behöva sjunga ihop pengar på gatorna eller nåt, sälja mig i sällskap av de tyska prostituerade.
Vi levde på turkisk och asiatisk snabbmat, som var lika god som billig. Värt.
Barerna var jättemysiga, bäst var en called Süß war gestern, där Essi extremfailade på fotbollsspel. Kan hända att jag också misslyckades en aning. Nåja, vi underhöll de stackare som spelade med oss.
Vi klubbade inte så överdrivet mycket som man enligt normen ska göra i Berlin, den vi gick på var Cookies. And that's it. Vi vande väl oss vid att leva så billigt som vi gjorde, och när det krävdes hela 8 euro (hrm..) i inträde tänkte vi till en extra gång. Cookies var väl helt ok, musiken var inte.. bra. När det vid 4 började fyllas av desperata boys looking for blowjobs drog vi vidare till Zapata, där Essis blivande man jobbade som bartender, och chillade där, med gratis öl och mackor (det lönar sig att bli bästis med bartenders). Nämnde jag att det där med gratis passade oss rätt fint?
Den där second hand-shoppingen som ryktas vara bäst i världen såg vi inget av. Och vi letade ändå med ljus och lykta. Det bör dock nämnas att vi antagligen led av en förbannelse, då vi för det mesta inte hittade bra ställen eller dit vi skulle, vilket resulterade i att vi kom dit vi inte skulle. Dock var dit vi inte skulle automatiskt dåligt, men förvirrande. Eller nåt.
Vi delade rum med en ryska (som bekräftade det ryska ordet jag kan, radoga), en tysk som jobbade i Sydafrika och nyss hade gjort slut med sin pojkvän, så vi drog ut med henne och drack bort hennes sorger. Dvs vi gjorde, själv var hon nykterist. Vi bodde också ett tag med 3 amerikanska woo girls, ack så jag hade velat gå ut med dem, det blev dock aldrig så, trots att det föreslogs och planerades lite halvt.
Hursomhaver, jag utlovade att dra allt i korthet, ett löfte jag inte höll, så nu kommer vi till det abrupta slutet.
Jag funderar på att lägga mig, vakna mitt i natten och sova på måndag i skolan. Alternativt fixa dygnsrytmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0